torsdag den 16. november 2017

Bogforum 2017



Jeg har endnu en gang været til Bogforum. For mig er det nok en af årets største begivenheder. Jeg elsker det. Stemningen, duftene, stemmer der summer, folk der alle er vilde med det samme. Bøger.
Jeg skal for god ordens skyld nævne, at jeg havde presseadgang til Bogforum. Derudover er nogle af bøgerne på billederne sponsoreret fra forlagene. 

Luna og jeg var afsted fredag og søndag. Vi var faktisk på vej lørdag også, men det blev lidt for overvældende med alle de mennesker og indtryk - og da søndag var vigtigere for os end lørdag, skippede vi lige en dag.

Jeg vil ikke skrive så meget, men hellere lægge nogle billeder op og skrive en lille tekst - og på den måde give et indblik i, hvad vi oplevede.

*******************************************


Som barn elskede jeg Dennis Jürgensens bøge om Freddy og Monstrene. Jeg havde dem alle sammen, og bag i den ene bog kan man se, jeg sågar har begyndt en slags fanfiction. Skrevet i barlig skrift, med skæve bogstaver og stavefejl. Så hyggeligt. Jeg har de helt gamle udgaver fra 1980'erne. Jeg fik endelig signeret en af disse bøger! Derudover købte jeg de nye, læs-let-udgaver til min lillebror. Disser er godt nok skrevet af Jesper W. Lindberg, men baseret på de oprindelige fortællinger. Jeg håber, min bror vil elske fortællingerne ligeså meget som jeg gjorde.


Tidligere på året anmeldte jeg Cutter af Peter Solberg Dirksen. Jeg har skrevet en del med forfatteren omkring bogen, dens tema, og hvad det kan bruges til at dele sine oplevelser. Og på Bogforum fik jeg endelige hilst rigtigt på ham. Det var rigtig dejligt. Desværre fik jeg ikke set hans samtale med Sebastian Dorset, som jeg faktisk havde planlagt, da der kom noget i vejen. Var der nogle af jer, der så det oplæg?


Jeanett Veronica Hindberg blev i tidernes morgen kendt som Bitterfissen Bethany. Men efterhånden har hun skrevet en del bøger i eget navn - en slags dagbogsromaner. Luna og jeg fik købt og signeret den nyeste af dem og hilst på hende. Hun er mindst ligeså morsom i virkeligheden som i bøgerne.


Dette billede er fra Malene Sølvstens optræden på SPOTSCENEN om søndagen. Kvaliteten er ikke i top, men jeg elsker det øjeblik, jeg har fanget. Et lidt skævt smil om hendes læber - som om hun virkelig er i sit es. Senere, da hun signerede Ravnenes Hvisken 2, afslørede hun dog, at hun er sindssygt nervøs på scenen. Det lod sig og ikke vise og det var et forrygende interview. Uden alt for meget snak om moselig!


Noget af det, jeg havde glæde mig allermest til, var Sarah Engell på SPOTSCENEN. Hun fortalte om sin seneste roman Valget. En bog jeg i den grad nød at læse. Og det var virkelig interessant at høre om Sarahs tanker bag bogen. Om skriveprocessen, research og alt det andet, hun som forfatter arbejde med undervejs. Jeg har flere gange skrevet med Sarah, og har også interviewet hende til bloggen. Men det var første gang jeg mødte hende - og fik selvfølgelig signeret mit eksemplar af romanen.


Årets høst. Det blev alligevel til en del mere, end jeg havde regnet med - men det er jo aldrig dårligt med nye bøger, vel?



Til sidst et par billeder af de bøger, der blev signerede. Det er altid dejligt at forfatterne gider stille op til signering, billeder og en snak.

Hvis I vil se flere billeder fra dagen kan I besøge Lunas Kaffekrog, som jeg var afsted sammen med - og tog langt flere (og givet, bedre) billeder end jeg gjorde.

Tak til alle jer, der hilste på. Tak til alle forfattere, der gad signere og snakke. Tak til dem, der har stået bag Bogforum - både dem, der planlægger, forlagene og alle dem, der har gjort det muligt!

2 kommentarer:

  1. Jeg følger også Jeanett på instagram, hun virker godt nok meget sympatisk og grundlæggende humoristisk (;

    - A

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det også den opfattelse jeg har af hende, når jeg læser opslag på Instagram. Og snart kommer der et interview med hende her på bloggen - så kan vi se, om hun også er det dér ;)

      Slet